Av Fanny Edenborg

15 september, 2020

Årsmöte 2020

Igår genomfördes äntligen föreningens årsmöte efter att vi blev tvungna att ställa in i mars pga pandemin. Det blev en gles uppslutning vilket möjliggjorde goda möjligheter till fysisk distans – dessutom fanns två medlemmar med på länk via Zoom. Under mötet tackades Malin Larsson och Jesper Villaume av för sina två år i styrelsen. Även Sofie Hellman tackades av som ordförande då hon avböjt omval (hon fortsätter dock i styrelsen!). Ny ordförande i föreningen är Anders Tennlind som varit med i styrelsen i många år som både kassör och medlemsansvarig. Fanny Edenborg och Stefan Westberg är nya ledamöter – varmt välkomna!

Efter mötet höll Lars Gezelius från Tåkerns fältstation ett spännande föredrag om ”Tåkern ur ett paddelperspektiv”. Vi fick uppleva Tåkerns historia, människorna runt – och i – Tåkern, framtiden för sjön och, inte minst, vad det innebär att vara ute med en kanot eller Tåkerneka bland vattenväxter och för de flesta av oss oändliga vassarna.

sv_SESwedish